De laatste dag Kep Gardens

23 februari 2015 - Kep, Cambodja

Lekker ontbijten op Rabbit Island, een banana shake met muesli+yoghurt.
Na het ontbijten gingen we eigenlijk gelijk weg, we gingen met de bootjes terug naar het vaste land.

Om half 9 in de Cambodjaanse zon kan toch best warm zijn heb ik gemerkt... Na nog even wachten bij de haven op de andere, pakten we weer de Tuktuks richting Kep Gardens. Nu merkte ik pas dat ik op het strand helemaal ben lek geprikt.. Wat zal het zijn? 20 nieuwe muggenbultjes?

Weer bij Kep Gardens, nagenietend van de dag ervoor, moesten we verder aan het irrigatiesysteem. Nog maar een uurtje of 2 hard door bikkelen en we waren klaar. Na twee keer afwisselen werd de laatste schoffel gedaan: het was AF!! Met bezwete hoofdjes stonde we daar dan, niet met iedereen, te klappen.
En dan nu weer water drinken!

Na een uurtje een beetje hangen en kaartspelletjes spelen gingen we met Kimsy een wandeling maken naar het nabij gelegen dorpje. Hier wonen ook de zussen en ouders van Kimsy. Ze liet ons alles zien, heel gaaf zo tussen opgedroogte rijstvelden en dat daar wat huisjes staan. 2 rijstvelden verder stonden weer andere huisjes. Dit noemen ze dan een dorp; groot dorp, weinig inwoners.village kimsy
Ook super lieve hondjes, alleen mochten we ze niet aaien. Ze konden misshien hindsdolheid hebben.
Op de weg terug kwam er een vrachtwagen langs, een groot deel van de groep stapte in. Het was nog maar een klein stukje, dus ging ik, met 2 begeleiders, het laatste stukje lopen.

Na het eten op Kep Gardens was het tijd voor "de bonte avond". Het zou de laatste avond zijn dat we als groep bij elkaar waren. We hadden voor een begleidster een liedje geschrecen op Rabbit Island, dit zongen we met gitaar begeleiding van iemand uit de groep. Ze vond het zo mooi dat wij dit voor haar hadden gedaan dat ze moest huilen, iedereen zong ook wel een beetje met een brok in de keel...
Ook hadden de 2 schoolbegeleiders voor iedereen een versje geschreven, een aabb rijmpje. Heel leuk!

De generator ging uit, tijd voor de laatste nacht doorbrengen in de tentjes van Kep Gardens.

1. Robert:
    26 februari 2015
    Wat een oorlogswonden: diepe snee van 15 cm diep en 20 bulten; je bent een kanjer. Je moet echt schrijver worden, je weet me te raken met je reisverhalen.