Rabbit Island Paradijsje

22 februari 2015 - Krong Kaeb, Cambodja

Vroeg opstaan; het was vandaag tijd om naar Rabbit Island te gaan!!

Rabbit Island is een eiland voor de kust van Kep, een onbewoond eiland. Nouja, er komen alleen toeristen.

Om 8 uur zaten we alweer in de Tuktuks met ingepakte tas voor een nacht richting Kep Beach, hier zouden we per boot naar Rabbit Island varen. Het varen zou ongeveer een half uurtje duren.

Op de achtergrond Rabbit IslandBij het haventje buiten Kep moesten we eerst even wachten op de andere groep en de bootjes. Er konden maar 8 mensen per keer in een boot, met 44 man zijn dat heel wat bootjes. Gelukkige waren er meerdere bootjes dus konden we vrij snel na elkaar naar het eiland.
In de volle zon en 34 graden op de termometer gingen we het bootje in.
Wel leuk hoe die bootjes voorstuwing krijgen: een open motor op het dek met een lange schroefas. Deze as steekt achteruit het water in. Ik upload wel een foto.

Aangekomen op Rabbit Island, het bootje liep vast voor het strand, ging meteen de zwembroek aan. Wat is dit genieten zeg! Net een paradijsje.

In het water balspelletjes gedaan en wat in de zee gezwommen, heerlijk! Het was super druk, er waren heel veel mensen die later weer naar het vaste land gingen. Voor de zonsondergang nog even gezwommen, wat foto's maken van de zonsondergang, prachtig.
Toen het schemerig werd gingen we eten, het was inmiddels zo rustig dat alleen onze groep en maar een paar andere mensen op het eiland overbleven. Lekker gegeten; Loklak Beef.
Na het eten gingen we een liedje schrijven voor onze reisleidster, Renske.Rabit Island awakening
Nog wat gelegen op het strand we er achter gekomen dat ik verbrand was...
's Nachts even wakker geworden door een hond, die stond naast mij op het bedje. Tering, dat was schrikken... Daarna even wakker gelegen door blaffende honden en de harde golfjes. Uiteindelijk toch weer in slaap gevallen. Voor de wekker wakker geworden met een zonsopgang op de achtgrond, de wolken voor me werden prachtig, oranje verlicht.

1. Robert:
    26 februari 2015
    Oeps geen nachtmerrie maar een nachthond live naast je bed, brrrr