Voorbereiden voor Cambodja

31 januari 2015 - Kortenhoef, Nederland

Zoals jullie weten ga ik over precies 2 weken naar Cambodja. Met school gaan we met een grote groep naar Cambodja om de lokale bevolking te helpen, dit doen we door middel van kleine dingen. We gaan naar onder andere Chumkriel Learning Centre, Les Maison des Jeunes et de la Culture (MJC) en Kepgardens. Dit zijn allemaal projecten gericht op kinderen en jongvolwassenen. Omdat we toch in Cambodja zijn, gaan we natuurlijk ook Cambodja zelf bekijken. Rabbit Island, Choeung Ek (Killing Fields) zijn hier voorbeelden van.

Op 14 februari vlieg ik vanaf Amsterdam, via Hong Kong, naar Phnom Penh. Het geld voor de reis is bijna allemaal binnen. Maar voor het zover is moet er nog aardig wat voorbereid worden.

De backpackVandaag heb ik een Backpack gehaald, een lekkere ruime tas die makkelijk is om mee te nemen. Vooral omdat we veel gaan reizen mogen we maar een beperkt aantal gewicht meenemen, 15 kg. Daarom is een Backpack echt perfect.

Het eerste punt van de meeneemlijst kan worden afgestreept.Eerste punt is afgestreept!

Volgende week is het laatste diner dat ik heb georganiseerd voor vrienden en familie. De eerste twee diners waren echt een succes! Nogmaals heel erg bedankt!

Op dit blog probeer ik af en toe wat van mijn voorbereidingen van mijn reis op te zetten. Ik spreek jullie later.