Rondreis met Tuktuks

21 februari 2015 - Kep, Cambodja

Blog zaterdag 21 februari

Vandaag stond op het programma dat we met Tuktuks een ritje gingen maken door Kep en dat we wat dingen gingen bezoeken.

's Ochtends gingen we eerst de Jungle Tour doen. Dit ging door een bos over de bergen heen. Met rugzak, lange kleding en wandelschoenen aan de berg op!
Het begin was nog wel te doen, maar het werd steeds dichter, ook waren er doornstruikjes. Gelukkig liep de gids met een kapmes voorop. Om de zoveel meter even stoppen, omdat niet iedereen goed mee kwam. Gelukkig konden we dan wel een slokje water drinken. Op een gegeven momemt zat een doorn in mijn arm, ik stond per ongeluk op dat takje. Rats! Een snee in mijn arm van zo'n 15 cm. Gelukkig was de wond totaal niet diep.
Na een tijdjes kwamen we eindelijk uit op een kaal veldje met alleen wat boompjes, we hadden het gered! Nu alleen nog naar Kep Gardens terug lopen. Alhoewel we dachten dat dat redelijk dichtbij was, hebben we toch nog een half uurtje naar Kep Gardens moeten lopen. Het laatste stukje op de laatste zweetdruppels gelopen, het was het allemaal waard! Lekker uitrusten en water drinken.

Na de lunch gingen we met Tuktuks een ritje maken. We kwamen na even rijden langs de zee, wat was dat prachtig. We konden even stoppen bij een wit-zandstrand. Prachtig uitzicht op de zee.
We gingen de Tuktuks weer in om een klein stukje verder te rijden naar de Crab Market. Hier konden we een uur rond lopen er dingetjes kopen: souvenirs, eten, drinken. En allemaal super goedkoop.gelukkig kon je van die prijs nog iets afdingen, het was tenslotte de markt. Onze locale gids zei ook (ze spreekt Engels en Khmer) : "Kijken, kijken, niet kopen." Haha!

Toen we klaren waren op de Crab Market gingen we naar een vissersstrandje. Hier gingen we met 2 locale vissers het water in om te vissen. Schoenen uit en broek opstroken, het water kwam tot boven de knieën. Een iemand werd het water ingeduwd.. toen gingen andere ook het water in. Met kleren en al lekker in het warme zeewater, heerlijk! Nog even de vissers geholpen met vissen uit een net halen, doen waar we voor kwamen...

Nu was het tijd om naar een Pagoda te gaan. Onderweg naar de pagoda voelde iemand zich niet lekker. Bij de Pagoda werd de leiding ongerust, ze moest naar het ziekenhuis.
Wij bleven bij de Pagoda, maar daar was ook wel een dingetje. Een meisje uit de reisgroep ging twee jongens uit de reisgroep met een monnik foto's maken. Ze werden uitgenodigd in een soort gebedsruimte. Ze werden ook 'achter de schermen' genomen, hier sliep de monnik. En ook weer blij foto's maken. Toen de monnik de foto's wilde zien kneep hij met zijn hand in de billen van het meisje... het meisje schrok en rende naar buiten.
Ze vertelde het verhaal aan ons. Ze was natuurlijk in paniek en wist niet wat er was gebeurt. Ik ging met de twee jongens naar de hoofdmonnik van de Pagoda om te vertellen wat er was gebeurt. De hoofdmonnik, een al wat oudere monnik, ging naar het meisje toe om zijn excuses aan te bieden. De monnik die dit had gedaan zou gestraft worden voor zijn daden...

Na alle emoties bij de Pagoda mochten we de tempel in, een kaarse opsteken voor een meisje, Karlijn, die mee zou gaan met deze reis. Karlijn zat helaas in het vliegtuig dat boven Oekraïne is neergeschoten. Een kaarsje was daarom heel gepast vonden wij.

Nu was het wel echt tijd om terug te keren naar Kep Gardens.
Na de laaste leesgroep, dit ging gewoon door voor de memsen die moesten lezen, werd er een feesg gehouden om onze komst en verblijf te vieren. Een leuk feestje met de mensen die ervoor hadden gelezem. Zij hielpen ons typisch Khmer dansen, heel moeilijk maar wel leuk!

Om 10uur was hrt feest al afgelopen, de generator ging uit... we konden weer sterren kijken!

Lekker slapen in het tentje. Morgen gaan we naar Rabbit Island!

1. Otto en Anneke:
    25 februari 2015
    Lieve Sebastiaan, wat is het spannend bij jouw. Je zult het nooit vergeten. Heel veel liefs O+À
  2. Sonja:
    25 februari 2015
    Wat een heftige zaterdag Sebas!
    Is de verwonding aan je arm wel goed (hygiënisch) behandeld?
    Wel een enerverende reis.
    Leuk hoe je verslag doet
  3. Robert:
    26 februari 2015
    Als ik je verslagen lees, voelt het of ik ook op reis ben, je moet schrijver worden, TOP.